lørdag 8. september 2012

Små glimt fra hagen min 26 juni 2012

Gudeblom "Dodecatheon m. Rote farben" er guddommelig vakker.

Gudeblom i en annen rosafarge. Vakker.

Kvite dupper eller duppsoleie, kjært barn har mange navn:) "Ranunculus acinitifolius fl.pl" . Denne er jeg veldig glad i, for den minner meg om barndommen og hagene i Hammerfest der jeg vokste opp:)

Dette er en stor valmuesøster "meconopsis grandis "Tromsø". Denne har en litt klarere blåfarge enn de vanlige valmuesøstrene syntes jeg :)
 

Alpeklematis "Clematis alpina". Det skal i hvert fall være det, men jeg syntes den er litt blekere i fargen i år enn den bruker å være. Flott og blomsterrik er den iallefall :)

 
Fikenbladet hengebjørk "Betula Pendula "Dalecarlica"" Dette flotte treet plantet jeg på 10 års dagen til Thomas, 19 juni for 19 år siden. Jeg syntes det er utrolig flott, og jeg er veldig glad i det.

Her er bladene. Veldig spesiell fikenbladet på hengende grener.

Scarlet Wonder og de andre Rhododendroen min har blomstret særdeles godt i år. Det er ikke bestandig like enkelt å få til forskjellige planter her på fjellet i Oppdal.

Ingen kommentarer: