lørdag 8. september 2012

Tibetansk Spaniel Rasespesial 10 juni 2012

10 juni arrangerte Tibetansk Spaniel gruppa Rasespesial på Hellerudsletta i Oslo. Det var så mange som 80 tibber påmeldt, og det er helt fantastisk. Dagen før på hovedutstillinga regnet det forferdelig, men denne dagen var det ikke så verst. Det kom et skikkelig regnskyll, men så var det over. Det ble ei vellykket utstilling med masse positive tibbefolk.

Først i ringen er Miika som gikk i championklassen. Kan vel trygt si at gresset kunne vært klippt litt kortere før disse små firebente kom i ringen, men det gikk da greit :)

Forresten aller først var det Chanti som var i ringen. Han går i åpen klasse hannhund. og her er er han ferdig og sitter bare å koser seg mens Guro er fotograf :)

Så er det lille Cayzi som går i juniorklasse tispe. Hun var ikke særlig velvillig denne dagen. Tror hun helst ville hjem :)

Både Elin og Lona går i åpen klasse tispe, så her må Gunvor hjelpe til å gå med Elin. Gunvor gjorde en kjempejobb, og Elin vant tispeklassen med CK.

Her er beste tispeklassen. Jeg går med Elin og Guro hjelper meg med Lona. Veldig artig å ha både Elin og Lona i denne ringen.

Lona står så fint og venter på bedømmelse. Lona har vært temmelig lenge borte fra utstillingsringen nå, på grunn av at hun har hatt valper. Veldig artig å kunne vise henne igjen.

Jeg gikk med Lona og jeg var kjempestolt når hun også fikk CK. Her er det ringsekretær Astrid Merete Linderud Johansen som deler ut sløyfer.

 
Utrolig nok så ble Elin 2 beste tispe denne dagen, og siden beste tispe var champion fikk Elin cert. Jeg er veldig stolt av henne. Egentlig hadde jeg tenkt å la Elin bli hjemme siden hun er litt avrøytet for tiden, men jeg er veldig glad hun ble med til Oslo likevel:) Dette er 2 certet hun tar på 1 mnd, og ekstra artig var det når det var rasespesial med spesialdommer Linda Morton fra England.

Gunvor gikk med China (halvsøster til Miika på morsiden, og halvsøster til Cayzi på farsiden) i beste tispeklasse. China som hadde blitt beste juniortispe ble 4 BT og fikk reserve cert. China er ei fantstisk fin tibbejente.

Et skrytebilde av premiene våre. Gunvor ble BIR junior og 4 BTK med China og har fått en fin pokal. Elin fikk cert og ble 2 BTK. To fornøyde eiere her :)
 
Så var en fantastisk utstillingsdag over, og som raserepresentant delte jeg ut gaver til Ringsekretær, skriver og dommer :)
 
 
Litt morsomt har man det også. Jeg og dommer Linda Morton fant visst noe humoristisk å prate om her :)
 

Ingen kommentarer: