lørdag 8. september 2012

NKK utstilling i Trondheim 1 juli 2012

2012-07-04 10:27 | 0 kommentarer
Ja hva skal man si etter en slik dag  Gunvor og Sigurd er hos oss denne helga for å delta på NKK utstillinga på Leangen i Trondheim. Gunvor og jeg starter inn til byen kl 06:00 om morgenen, for å være klar i god tid til vi skal i ringen kl 09:00. Gunvor stiller Ailo, Hanna og China, og jeg stiller Elin, Lona og Cayzi. Miika måtte være hjemme fordi jeg ville prioritere tispene, og Miika er jo allerede Norsk Champion. Været var bra fra først på dagen, solskinn og veldig varmt da vi var i ringen, og styrtregn mens vi ventet på gruppa.
Ailo var den første som skulle til pers. Han stilte i åpen klasse. Til tross for at Ailo er Junior Verdens Vinner, Internasjonal, Svensk, Finsk og en hel andre masse championtitler, så har han slitt litt med å få det Norske Championatet. Dette var dagen til å gjøre noe med den saken. Ailo vant først åpen klasse, og jaggu ble han ikke beste hannhund også med Cert og Cacib. Dermed ble Ailo Norsk Utstillingschampion. Han ble til slutt Best i rase (BIR) også. Ailo fikk enda en tittel denne dagen. Siden han er Svensk og Finsk Ch fra før, ble han Nordisk Ch også. Litt av en dag for Gunvor og Ailo.
Så var det damene sin tur. Cayzi og China stilte i juniorklassen. Begge fikk Excellent, men Cayzi fikk ikke noe mer. China ble beste junior med CK. Hanna, Lona og Elin stilte i åpen klasse. Britt Eriksen var så snill å handle Lona for meg, så gikk jeg selv med Elin. Det var en stor tispe klasse, men helt utrolig så ble Elin nr 1 der og Lona nr 2. Begge fikk CK og det gjorde Hanna til Gunvor også. I beste tispe klasse så plukket dommeren ut to championtisper og Elin med en gang. Jeg øynet selvsagt et lite håp om certet da, men torde ikke være sikker. Den siste som ble tatt ut av de fire beste tispene var China. Elin ble 3BTK etter de to ch tispene, fikk cert (STORCERT), og ble Norsk Champion. Hvem kunne vel drømt om det. Det var en helt utrolig dag. Jeg har stilt Elin på seks utstillinger i år, og på disse har hun fått 2 cert og 1 reservecert. Jeg er så stolt av henne. Hun begynner å bli en vel voksen dame, men hun holder seg godt må en si

Èlin ble Norsk Utstillings Champion for dommer Rui Oliveira. Dommeren fikk en god klem hos meg da. Elin har også 2 hvilende cert i Sverige, så hun ble i tillegg Svensk Utstillings Champion. Ny tittel på den flotte damen er N S Uch Bergrabben`s Ophelia.

 
Gratulerer til Gunvor og Ailo med Norsk Championat og Nordisk Championat. Ailo har så mange titler at jeg orker ikke skrive opp alle :)

Kjempekoselig å treffe på Rikke å Bella også. Bella er søster til Lona og Hanna.
 

Ingen kommentarer: