lørdag 8. september 2012

Cayzi`s siste valpeshow, 29 april 2012

Søndag og nok en utstillingsdag på Sunndalsøra. Heldigvis så er det en blå skyfri himmel som møter oss denne dagen, selv om det er kaldt i lufta. I dag blir også Guro`s mor Kari med, for å se datteren og Chanti i aksjon. Vi skal i ringen klokken 09:00, og igjen er det valpene som starter showet. Dette blir Cayzi sitt aller siste valpeshow, for hun blir 9 mnd og junior om noen dager. Det ble kjempefine resultater på alle hundene mine denne dagen. Guro og Chanti fikk Ex 2AAP CK Res Cert 4 BHK. Guro var minst like flink i ringen som dagen før. Jeg er virkelig imopnert over den roen hun har der, med tanke på at dette er helt nytt for henne. Miika fikk Ex 2 ch CK og 3 BHK. Elin fikk også Ex 2AAP CK Res cert 3BTK. Alle de voksne hundene mine som ble stilt ble plassert i beste hanne/tispe klasse for dommer John Muldoon, Irland. Cayzi gjentok gårsdagens bragder og ble BIR og BIG 2. Gjett om jeg er stolt av lille frøkna mi.
Det ble ikke tatt så mange bilder denne dagen, så her er det Cayzi som står i fokus. Rett og rimelig når det er hennes siste valpeshow

I dag var det Britt Eriksen med sin Camaro som ble BIM, og lille snuska mi Cayzi ble BIR. Dommer var John Muldoon
 
 
Sden det er siste valpeshowet til Cayzi må jeg skryte litt ekstra. Dommer John Muldoon var full av lovord når det gjaldt Cayzi. Alt var bra på henne i følge han  . Han sa hun var veldig lovende og han sa "She`s going to be a great showdog". Om hun blir det gjenstår å se, men veldig koselig å høre slikt. Dommeren var så bestemt på at Cayzi skulle bli BIR, at vi ikke en gang trengte å gå rundt i BIM BIR ringen. Han kom bare rett mot henne med BIR sløyfa og sa "She`s a beauty, and she knows it". Jeg trenger vel ikke fortelle at tibbemammas hjerte svulmet av stolthet da. Neste gang Cayzi skal på utstilling, blir det som junior. Da skal hun stille mot de som er mye eldre, og vil nok trenge litt tid før vi ser hvordan det vil gå. I mine øyne er hun en liten skjønnhet uansett hvordan hun gjør det videre på utstillinger

John Muldoon var også gruppedommer, og Cayzi ble plassert på BIG 2. Jeg trodde ikke hun skulle komme så langt, for hun var temmelig sliten og lei. Hun hadde mest lyst å sette seg ned på baken.
Vi hadde en fantastisk flott dag på Sunndalsøra, med gode utstillingsresultater og nydelig vær. Det ble skikkelig varmt utover dagen og vi koste oss som bare det:)
Kategori: Utstilling 2012

Ingen kommentarer: