lørdag 10. november 2012

Sightseeing på Island

Onsdag tok Sigurgeir oss med på sightseeing. Vi fikk sett det som er å se på denne siden av Island. Jeg husker ikke hva alt het, men det var utrolig artig å få sett det. Helga Kolbeinsdòttir var med på turen. Jeg kan bare ikke si annet enn tusen, tusen takk for at Sigurgeir tok seg fri fra jobben for å ta oss med på denne turen. Dagen begynte med solskinn og iskald vind, og gikk etter hvert over til overskyet og enda kaldere vind. Vi var uansett heldig for at vi unnslapp regn :)

Et stort vulkan krater.

Fantastisk flott

Kjempesøte lille Emma som fikk på seg genser siden det var så kaldt.

Helga`s to hunder var så heldig å få bli med på sightseeingen. Lille Emma i Rosa og den flotte tibbegutten Nòi.

Her er vi i geysir området.

Liten geysir som ikke er aktiv.

Så har jeg vært så flink at jeg har stilt inn kameraet feil, og dermed ble det blå bilder. Ja ja, slik er det når man er blåfrossen på fingrene når en skal knipse bilder. Her er i hvert fall den største aktive geysiren i bakgrunnen.

Bjørn og jeg foreviget foran geysiren.

Her var vi ved en stor foss. Plattingen vi stod på var isglatt. Jeg måtte invistere i strikka lue og votter når jeg først var på Island. En fornuftig invistering denne dagen.

Bjørn, Helga og Sigurgeir med lille Emma og litt større Nòi.

Stilig fjellvegg.

Det var sprekker over alt i disse lavafjellene. Skulle man vandre rundt her er det viktig å se seg godt for, ellers så er det ikke godt å si hvor man havner. Enkelte av de sprekkene er enormt dype.  

Helga har bodd i Norge i tre år, og snakker flytende Norsk. Ei veldig trivelig dame det var koselig å bli kjent med. Nòi er halvbror til min lille Tilde.

Utsikt

Litt kaldt ja :) Bjørn var så fornuftig at han kjøpte seg ei god vinterjakke, og gode vintersko før vi reiste til Island. Han har en tndens til å gå noe lettkledd hele året.

Ingen kommentarer: