fredag 2. mai 2014

Vårutstilling på Sunndalsøra 26 og 27 april 2014

Vårutstillinga på Sunndalsøra bruker å være debut utstillinga i Midt-Norge. Det er den første utstillinga i året, og da skal alle dit. Jeg har selvsagt tyvstarta utstillingssesongen, ved å være på i Letohallen og Bergen tidligere på året :) Men dette er altså den store åpningen i Midt-Norge, og det er bestandig trivelig her. I år var det et fantastisk vær begge dagene, så det satt en ekstra spiss på det. Når det i tillegg er masse gode venner og trivelig stemning er ingenting bedre. Ja og så gikk det bra i utstilligsringen også, så jeg har all grunn til å være fornøyd :)
 
Her er lille bamseklumpen Zaxon i farta. Jeg var så heldig at det var noen som stod på sidelinja og tok bilder som de la ut på FB, og der var det bare å forsyne seg. Tusen takk Elisabeth B Eknes.

Ayliz i farta. Hun har godt driv den dama.

Tilde med sin nydelige arrogante "her kommer jeg" holdninga. Elsker den.

Silje Marie og Tove var også til stede for å vise Cayzi til Nina sin store glede,

Nina måtte være med meg på utstilling lørdagen, og det var bare koselig. Hun hadde en helt topp dag der, og fant seg mange nye venner. Vi var der fra 08:00 til 16:00, men det gikk så greit. Nydelig vær og masse andre unger til stedet, gjorde dagen fin for henne. Det eneste hun ble litt fornærmet for, var at hun ikke fikk gå i gruppa med "valpen" sin. Hun kjøpte seg nemlig en fin liten lekevalp, og da mente hun det var rett og rimelig at de også skulle inn, når de ropte at alle valper skulle gjøre seg klar til gruppa :)

Silje Marie koser med Zaxon, mens Tove sitter i bakgrunnen med Teo og Cayzi.

Zaxon stilte seg så fint opp sammen med Silje Marie og Cayzi.

Silje Marie er bare 11 år gammel, men er en kløpper i utstillingsringen. Hun har trent Cayzi mye, og stiller henne så flott i ringen. Jeg er skikkelig imponert over henne. Her har hun stilt opp Ayliz, så vi kan skryte litt av reserve certet hennes :)

Tilde gjorde det stort i helga, Lørdag ble hun 2 beste tispe og fikk sitt 4 cert. Nå har hun tre små og ett stort cert, men er ennå for ung til å bli Utstillings Champion. Det kan hun ikke bli før hun fyller 2 år 18 august. Søndag fikk hun CK og ble 4BTK.
Det ser ut som om Tilde holder på å kveles av båndet her, men slik er det ikke. Det var så varmt at hun stod og peste, og båndet er slik fordi jeg måtte stille meg bak henne for ikke å lage skygge.

Lille klumpen Zaxon ble BIR på lørdagen. Det var tre hanner og ei tispe. Han var veldig flink i ringen, og det gikk bra på utstillingsbordet. Jeg merket likevel at det var noe han reagerte på når det gjaldt dommeren, noe som skremte han. Det ga ikke så stort utslag denne gangen, men dagen etter slo det ut for fullt. Han var flink når vi stilte i ringen, og når vi gikk første runde. Han stod også fint på bordet, helt til dommeren kom. Da var det ikke morsomt mer. Han ville bare til matmor, og ville slettes ikke la en fremmed mann se og røre på han. Det var helt umulig. Når han da skulle gå i ringen igjen, var halen nede. Jeg skjønner at jeg må jobbe mye med Zaxon nå, for å få han trygg igjen. Han er bare 6 mnd litt spøkelsesalder, der ting kan virke skummelt. Nå skal han på utstillinger to helger til, så veldig spent på hvordan det vil gå.

Lørdagen var han veldig flink, og ble faktisk BIG 2 også. Stolt av gutten.

Må selvsagt skryte av Ayliz også, som ble 2BTK og fikk Reserve Cert søndagen.


Ingen kommentarer: