torsdag 8. mai 2014

NKK Ålesund 04.05.14. Denne gang var det Ayliz sin tur å kapre storcertet.


Ja hva skal en si. Forrige NKK utstilling i Bergen tok Tilde storcertet. Jeg levde fremdeles på den rusen, og var fornøyd for lang tid fremover. På NKK i Ålesund gjorde Ayliz det samme. Helt utrolig, og jeg er så stolt av de unge jentene mine. Ayliz er fremdeles junior, og Tilde unghund. Begge to er for unge til å bli Norsk Champion. De vil fremdeles trenge små cert når de er over 2 år, men det er veldig godt å ha det vanskeligste certet i boks. Det er nesten ikke til å tro :)

Det var en litt spesiell dag i utstillingsringen. Dommeren vår denne dag er kjent for å vite hva hun vil ha, og ikke dele ut for mange CK. Slik var det denne dagen også. Det ble ikke delt ut CK til noen ikke championer på hannene, så derfor var det heller ingen som fikk cert. Ayliz som er junior var først ute i ringen av tispene. Dommeren likte henne veldig godt, og det var mange godord om henne. Ayliz var den eneste juniortispa som fikk CK. Jeg tenkte ikke noe mer over det, for regnet med at det var noen fra unghund eller åpen klasse som ville kapre certet. Noe annet var ikke i mine tanker. I unghund var det Tilde som vant, men det ble kun Exellent på henne denne dagen. Det var veldig mange tisper i åpen klasse, så stor var forundringen når ingen av disse heller fikk CK. Plutselig så begynte jeg å skjønne at Ayliz var den eneste ikke champion av tispene som hadde fått CK, og da ville hun jo få certet også. Slik ble det da. Hun ble plassert bak to championtisper, og ble 3BTK med CERT !!!!! Dommeren sa hun likte Ayliz veldig godt, og ville hun skulle få certet denne dagen. Jeg er nesten i sjokk fremdeles. Lille Ayliz fra mitt eget oppdrett. Jeg har lyst å legge ut kritikken hennes her :
"Feminin lita tispe. Trenger å utvikle seg i hodet. Fint uttrykk. Vakker hals/nakkeparti. God kropp. Fint kryss/halefeste. Ennå noe løs i front. Beveger seg fint fra siden med stil og arroganse. Fine rasedetaljer. Meget tiltalende."

Zaxon var den første av mine i ringen denne dagen. Han sjarmerte dommeren i senk, og fikk veldig mye skryt hos henne. Han ble BIR valp, og fikk kjempekritikk. Hun mente jeg ville få mye glede av han fremover. Det første hun sa når hun så han på bordet var, at dette uttrykket kommer du langt med :) Her er kritikken hans.
"Hanne av meget god type. Fine proposjoner. Vakkert hode og uttrykk. Allerede kjønnspreg. God kropp/benstamme. Fine vinkler frem/bak. fint kryss/halefeste. Beveger seg fint. Tiltalende vesen

BIR BIM bilde må til sammen med dommer Lisbeth Campbell. Zaxon ble BIR og nydelige Zelda til Kristin ble BIM.
 


Ingen kommentarer: