fredag 2. mai 2014

Lexie flyttet til nytt hjem.

Måtte ta et bilde av henne før hun skulle dra. Hun ville ikke se i kameraet, så dette ble det beste jeg fikk til :)

Når jeg hentet hjem Lexie hadde selvsagt hjertet mitt lyst å beholde henne her. Hodet mitt igjen forklarte, at det var nok med de fem hundene som var her fra før. Jeg bestemte meg at det var litt opp til skjebnen hva som skulle skje. Om det dukket opp noen som jeg følte var helt riktig for henne, skulle jeg la henne reise, hvis ikke ble hun her. Jeg hadde svart på et spørsmål på FB, at jeg ville vurdere hva jeg skulle gjøre.
Det var flere som tok kontakt, og gjerne overta henne. Også flere jeg følte ville gi henne et godt hjem. Likevel var det mailen fra Wenche som gjorde mest inntrykk. Hun skrev og fortalte at hun hadde lyst på Lexie siden hun var valp, men det passet ikke med det akkurat da. Hun mente det var skjebnen som hadde bestemt at hun nå fikk en ny sjanse til å få Lexie. For meg var det så mye som stemte når det gjaldt dette, at vi bestemte oss at Wenche skulle komme å se på Lexie. Ble det klaff, så skulle hun få henne med hjem. Wenche var helt bestemt på forhånd at det skulle bli slik. Hun kunne ikke la nok en sjanse gå fra seg :)

Det ble selvsagt full klaff :) Det er ingenting som er bedre for et oppdretterhjerte mer, enn at en føler at det nye hjemmet er perfekt for "babyene". Dette var perfekt. Lexie trivdes på fanget til Wenche fra første stund, så det var ingenting å si på kjemien. Det gikk også bra med Kira, en sort tibbe som bodde hos Wenche fra før. Disse er nå blitt gode venner. Det er over ei uke siden Lexie flyttet, og alt går bra. Ingenting er bedre enn at Lexie har fått ny familie hvor hun trives, og de trives med henne. Jeg får nok se henne noen ganger fremover, for de vil komme på noen utstillinger :)

Wenche hadde med seg venninnen Monica og hennes Hvit Gjeterhund valp på 9 mnd. Her sitter Monica på terrassen og koser med Lexie og mammaen Lona.

Det er ikke bare tibbevalper som er skjønne. Lille Nala er jo bare helt nydelig :) En herlig og glad valp :)

Ingen kommentarer: