onsdag 8. oktober 2008

Henter Lona på Bergrabben Kennel

Etter at utstillingen i Kongsvinger var ferdig lørdag 4 oktober reiste Kristin og jeg videre til Bergrabben Kennel i Mellerud i Sverige. Jeg skulle endelig få treffe lille Lona og hente henne med hjem. Ros-Mari og Karstein fra Bergen skulle også på besøk til Gunvor og Sigurd, og det var veldig trivelig. Slik er det hos dem, ingen problem om vi kommer mannsterke med mange hunder. Der er alle hjertelig velokmmen. Vi hadde det veldig trivelig og koste oss skikkelig. Hundene var også eksemplariske. Litt lek var det selvsagt, men det var ikke mange lydene å høre fra dem. Og her har vi Bergrabben`s Vio-Letta, eller Lona som jeg valgte å kalle henne. Hun er bare en herlig skjønnhet, og maken til tøffere jente skal du lete lenge etter. Så fortrolig med alle som kommer inn, og er med på leken hele tiden med de større hundene. Hun er virkelig noe for seg selv den lille tøtta. Jeg har jo vært "avstandsforelsket" i henne lenge nå, men jeg falt jo bare helt pladask når jeg endelig fikk se henne. Jeg må bare si tusen takk til Gunvor som overlater et slikt vidunder til meg. Jeg får med meg en liten graver hjem, sa gunvor. Det er helt i orden, jeg har mye som skal graves opp i hagen hehe. Lurer på om Miika forteller at han ble hentet her i fra for litt under ett år siden. Nå har jeg to Bergrabben hunder og det er jeg veldig stolt av. Litt forskjell på størrelsen her, men hun vokser seg nok fort til. Måtte jo selvsagt fotografere flotte Miika når han stod så fint. Her er han på gamle trakter. Det er jo ikke så lenge siden jeg hentet han her. Jeg må ellers si at Miika er en herlig hund å ha med på tur. Han er så rolig og fin og lett å ha med å gjøre.

Ingen kommentarer: