tirsdag 7. oktober 2008

NKK Utstilling i Kongsvinger

Lørdag 4 oktober var det NKK utstilling i Kongsvinger. Den første NKK utstillinga til Miika. Kristin og jeg dro ned på fredagen og skulle stille i ringen lørdag kl:09:00. Det var veldig mange kjentfolk der og det er alltid trivelig. Mange "Trøndertibber" var det også. Gørill og Kay fra Kennel Zik-Zak, Anne Grete og Geir fra Kennel A-Tilda og Stein med Chico. Og dette er venner jeg alltid stter pris på å treffe. I tillegg var det andre kjente og også "nye" kjente. Bestandig artig å prate med nye folk også når en er på utstilling. Og selvfølgelig, jeg koser meg alltid når jeg er på tur sammen med Kristin. Det gikk veldig bra med både Kristin og queen og meg og Miika må jeg si. Begge hundene fikk CK og ble plassert. Queen ble 3BT og Miika ble 4BH. Det er slettes ikke dårlig på ei såpass stor utstilling. Her går jeg og Miika i ringen. Han var veldig flink. Dommer Markku Kipinä fra Finland var veldig streng og nøye. Bare fire hanner slapp gjennom nåløyet denne gang og fikk CK, og da er jeg selvsagt fornøyd med at Miika var en av dem. Miika`s søster Abelone var også på utstillingen. Hun er så vakker så hun må knipses bilde av. Her sammen med matmor Ros-Mari fra Bergen Miika ble som nevnt plassert som 4BH og det er jeg fornøyd med. En som har all grunn til å være fornøyd er Gørill med Iivari som ble beste hanne, fikk STOR Certet og Cacib. Han ble Norsk Utstillings Champion i Kongsvinger. Det unner vi han og Gørill, og vi gleder oss kjempe mye med dem. Og så gratulerer vi Iivari og Gørill på kennel Zik-Zak med BIR, og Marilyn og Vigdis fra Kennel Tibkis med BIM. To vakre representanter for Tibberasen.

Ingen kommentarer: