søndag 21. februar 2010

Rotehuet på tur

Ja jeg blir nesten redd meg selv enkelte ganger. Forrige helg var det ut på tur igjen med hunder og retning Letohallen og atter ei ny utstilling. Alt vel og bra, hyggelig selskap i Britt og snille hunder bak i bilen. Så begynte tanken å bli tom, og rotehuet skulle fylle på drivestoff. Jeg har dieselbil og det har jeg hatt i flere år, men hva havnet på tanken denne dagen. Jo da BENSIN. Kan du fatte å forstå hvordan jeg klarte det???? Heldigvis kom jeg til bevissthet igjen når jeg hadde fylt nesten 10 liter, og dro ut pumpa og ilte inn på bensinstasjonen. Det var ingen trøst å få der gitt. Fikk beskjed om at intet kunne gjøres, måtte for all del ikke starte bilen. I løpet av de neste to tre timene fikk jeg maaaange utrolig forskjellige råd. Noe mente jeg kunne fylle opp diesel og olje og starte videre, andre inkludert Falken og Viking sa jeg måtte for all del ikke finne på å starte bilen. De ville komme å hente den og i beste fall ville jeg få den igjen på mandag.

053

Heldigvis var vi også i kontakt med folk på Oppdal, og der var det litt annen tone. Alle jeg pratet med der oppe inkludert redningstjenesten mente jeg kunne kjøre videre. Etter mange telefoner kom jeg i kontakt med en som kunne alt om biler og jeg bestemte meg for å høre på han. Fylte på 1/2 lier totaktsolje og full tank med diesel, og starta. Turde nesten ikke puste før jeg var fremme ved målet. Bilen overlevde og vi kom frem:)

Bildet over og dette bildet er tatt en eller annen plass i Gudbrandsdalen. Britt min reisekamerat for helga røyker, og jeg liker å ta bilder. Det var utrolig mange flotte motiv på veien, men selvsagt ikke noen plasser å stoppe der jeg ville fotografere. Til slutt måtte jeg bare ta hensyn til røykeren å stoppe, og da måtte jeg bare finne noe å ta bilde av:)

083

Letohallen Hotell og utstillingshall. Slettes ikke noe pent å se på utenfra, men utrolig koselig inne. Dette var første gang jeg overnatta her, men det blir ikke siste. Veldig praktisk å bo i samme bygg som utstillingen er, og det var rett og slett trivelig å bo der. Veldig god service, flotte rom og god mat. Vi kunne til og med sitte nede i peisestua og kose oss med ett glass vin om kvelden:)

072

Måtte bare ta bilde av Lona i denne grønne stolen. Det var veldig stilige rom.

065

Oooops, har dere lov til å være i senga da. Tico og Lona i en liten flirt.

092

Ikke de beste turområdene rundt Letohallen, men vi kom oss da ut. Her har Lona tatt seg en tur opp i snøskavla.

093

Miika i vanlig positur. Han elsker å stå slik opp etter snøskavla å studere omgivelsan. En typisk tibbe for å si det slik:)

094

Heisan der var jo Tico også:)

1 kommentar:

Anne Grete sa...

Hjelpe meg dette er min skrekk og , har kjørt bensinbil i alle de år og har nå diesel . Godt det var så lite bensin da og at det gikk så bra :)