tirsdag 23. februar 2010

Det ble da en liten tur på oss søndagen også:)

..og litt testing av nytt bur. Kjøpte dette når jeg var i Trondheim på fredag for å bruke det i bilen, og tror faktisk at jeg er fornøyd. Syntes det er veldig vanskelig å finne noe som er praktisk å bruke, men dette er det nærmeste jeg har kommet foreløpig. Miika og Lona går godt sammen inn i buret og koste seg godt der, men jeg skal sette opp en skillevegg i mellom. Det sakl jeg hente i Trondheim i dag. Buret er såpass stort at en kan uten problemer ha enda en hund inni. Regner med at jeg kommer til å kjøpe ett til som jeg skal ha på andre siden, som Chanti kan være inni (og forhåpentligvis en tibbe til etter hvert:))

014

Jeg kjørte ut i “spælen” eller hva de nå kaller det på Oppdal, og gikk ut i Bekken. Har aldriv vært så langt ut den veie før. Har virkelig fått sansen for å gå denne strekinga. Det er veldig bratt nedenfor veien. Et skikkelig dypt juv. Til sommeren skal jeg ta flere og bedre bilder som viser dette. Miika speider som vanlig.

010

Det var ikke noe selvfølge at jeg kom meg på tur denne dagen. Det hadde blåst godt dagen før og om natta, så det var store snøfonner rundt omkring. Jeg klart selvsagt å kjøre meg nesten fast i en av dem. Når jeg prøvde å komme meg løs, skled bare bakjulene lenger ned i grøfta. Jeg måtte ringe på hos noen som bodde i nærheten, og mannen i huset ville komme til unsetning. Det samme ville en som skulle samme veien som meg, Han kom seg selvsagt ikke videre så lenge jeg sperra veien. Og der stod vi jeg sjæføren som selvfølgelig er ei dame (bak rattet), og to mannfolk som hjelpere. Før de skulle begynne å dra opp bilen sier Sivert til meg at jeg skulle prøve en gang til og svinge forhjulene slik og slik. Og jo da, mer var det ikke som skulle til før jeg var på veien igjen. Så da hadde jeg plaget to mannfolk en søndagsmorgen uten grunn. Ja ja kom meg på tur iallefall.

030

031

Kom meg ut til de stubbene hvor jeg hadde tatt bilder av hundene tidligere. Måtte prøve en gang til, og det gikk da litt greit. Lona hadde ikke lyst å sette ned den fine rumpa på snøen på stubben, så hun måtte bare få stå der.

 

025

Chanti var da fin her med vind i (håret) pelsen og greier.

026

Flotte Miika gutten ser ut som han sitter og drømmer seg bort. Må vel i såfall være mat han tenke på:)

029

Gutta Boys på hver sin stubbe.

035

Chanti (med krøller i pelsen som vanlig). Han har en flott pels den gutten, men antydning til litt fall av og til:)

040

Den første gården jeg kom til var Tilset. Den har vært fraflytta i noen år nå.

042

Veldig fin denne gamle låvebrua. Ikke så ofte å se slikt nå for tiden.

044

Det var overskya denne dagen, men sola lå og lurte bak skyene.

047

Flott kulturlandskap.

054

Vi gikk helt ut i Bekken denne dagen. En bra tur so tar litt tid. Gleder meg veldig til å gå ut over her til sommeren. Da tenker jeg at jeg skal gå helt ut i “Hælet”, prøve meg på oppdalsdialekta igjen. Her er vi på vei tilbake.

049

Når vi først snur etter en lang tur er hundene mer ivrige enn noen ganger. Da er det om å gjøre å komme fortest mulig tilbake til bilen.

1 kommentar:

Anne-Berit sa...

Veldig fine turbilder,både av hundene og den fine gamle gården.Sikkert kjempefint der om sommeren:)