søndag 28. september 2008

Naturen er som et fargeskrin i år...vakkert

To tibbegutter som mer enn gjerne blir med matmor på tur. Vi har gått inn i fjellet en par ettermiddager denne uken. Vi har startet etter jobb, så det har faktisk vært veldig mørkt når jeg har kommet tilbake til bilen. Det er veldig greit å gå turer i Dindalen, eneste problemet er Miika og saubæsj. Jeg passer på som høken, men jaggu klarer ikke han å snappe til seg noen kuler likevel. Da er det bare å stoppe opp og tvangsåpne munnen hans og riste ut det som måtte finnes der. Det er vakkert innover Dindalen. Det fjellet som er bakerst på bildet heter Blåfjell. Det ligger lengst inne i Dindalen ved et vakkert vann som heter "Veggavatnet".Disse bildene er tatt fredags ettermiddag og da var det overskyet. Det begynt å regne så smått før jeg kom til bilen, og før jeg var hjemme så plaskregnet det. Så langt gikk vi denne dagen. Her stoppet vi opp så guttene skulle få drikke litt, og gjett hva som skjedde da.... ...Jo da, Miika var ikke klar over at badesesongen er over så han hoppet rett ut i vannet og la på svøm. Kom til land igjen og hoppet jaggu ut i en gang til. Da fant jeg ut at det bare var å gå rett tilbake til bilen, for selv om det ikke var direkte kaldt så er det faktisk høst og vi var på fjellet. Men vakkert er det da....

Ingen kommentarer: