mandag 12. januar 2009

Ei fantastisk utstillingshelg for oss i Letohallen 10-11 januar -09

Jeg kan nesten ikke tro det er sant det som skjedde i utstillingsringen denne helgen. Det er som en drøm egentlig....Tenk at alle mine tre hunder og i tillegg Queen til Kristin gjorde det bra denne helgen.... Kristin og jeg reiste sørover fredag for å delta i ei dobbelutstilling i Letohallen. Det er ei stund siden vi har stilt, så ingen av oss hadde vel de store forventnigene. Uansett en har jo bestandig et håp inn i seg, ellers er det jo ikke vits. Som nevnt lenger ned på siden fikk Miika cert, Chanti ck og Lona BIM på lørdag. Søndag ble heller ikke dårligere for da slo Chanti skikkelig til. Først var det selvsagt valper og Lona var helt utrolig i ringen. Jeg var skikkelig imponert av henne. Hun gikk som en drøm, hadde full kontakt med meg hele tiden, stor som ei påle både på gulvet og på bordet. At dommeren ville se på tennene hennes og kjenne på henne var helt i orden. Veldig artig var det og vi ble belønnet med BIR på henne. Miika gjorde det også bra, var vel ikke fullt så samarbeidsvillig som dagen før og ble belønnet med beste junior og HP. Så var det Chanti da. Han fikk ck denne dagen også, som han gjorde dagen før. Og, tenk det...han fikk sitt første cert denne dagen og ble til og med Best i Rase. Helt fantastisk var det. Det som enda gjorde helga helt fullkommen var at Queen også var skikkelig samarbeidsvillig denne dagen, og Kristin fikk vist henne fra sin beste side. De ble belønnet med ck, og tenk BIM. Jeg og Kristin stilte altså mot hverandre med Chanti og Queen for å konkurrere om best i rase. Det var bare så artig. Chanti ble BIR og fikk sitt første cert..jippi...Queen ble BIM og fikk sitt første Norske cert. Dommer var Arne Foss. Gratulerer Kristin, jeg er så glad på dine vegne. Tenk at jeg endelig skulle få cert på Chanti. Han har veldig mange ck og flere gode plasseringeer fra før, og endelig kom certet. Også lille Lona da, BIM lørdag og helt til topps med BIR søndag. Min lille vakre tibbejente var så flink. Lona stod som ei påle. Hun var så flink og gjorde akkurat det vi har trent på, men ikke trodd vi skulle fått til ennå. Et samlefoto fra våre bragder denne utstillingshelga. Okey....dette er rett og slett skryt, jeg vet det. Men så artig da og kunne være litt "oppe" etter ei slik helg. Vi kommer fort nok ned på jorda igjen, dere skal ikke være redde for det hehe. Men vi måtte bare ta bilder av burene med hundene i og alle sløyfene de hadde sanket denne helga. Vi kommer nok ikke til å oppleve noe slikt igjen at alle gjør det så bra samtidig, så vi må bare nyte stunden.

5 kommentarer:

Vibeke sa...

Vet du, Bente - av og til må man få lov til å skryte litt. Vi vet alle at det kan svinge fort i ringen, og når man endelig slår til for fullt så har man lov å "ta av". Jeg unner både deg og Kristin dette av hele mitt hjerte for jeg synes dere har flotte hunder som er verd dette. Lykke til videre med alle tre!!

Anne Grete sa...

Heisan !
Det er fullt ut lov å nyte denne utstillingshelgen ja, det skal være vist . Følelsen av å ha lykkes slik er bare deilig + at man ser jobben man legger ned i hundene belønnes . Jeg har tullet fælt med en ting og det var at jeg trodde Chanti hadde certer fra i fjor ,og at både han og Miika nå jakter på storcert. Så gratulerer enda en gang !!!

Elisabeth`s Tibbe Blogg sa...

Hei..
Jeg er helt engi med dem andre at det er da lov å skryte litt av seg selv.. Etter en slik helg.. Hvem ville ikke ha gjort det sammme , når det går så bra ..!!Enn glemmer ikke en slik tur med det første.
Så denne helge var deres .. Å sikkelig gøy var det å høre at dere gjorde det så godt.. Så gratulerer enda en gang..!!

Elisabeth`s Tibbe Blogg sa...

Hei..
Jeg er helt engi med dem andre at det er da lov å skryte litt av seg selv.. Etter en slik helg.. Hvem ville ikke ha gjort det sammme , når det går så bra ..!!Enn glemmer ikke en slik tur med det første.
Så denne helge var deres .. Å sikkelig gøy var det å høre at dere gjorde det så godt.. Så gratulerer enda en gang..!!

Anne-Berit sa...

Selvfølgelig er det lov å være stolt og gi uttrykk for det.
Har noe til deg på bloggen min,bare kom og hent.God helg til deg.