fredag 28. august 2015

Fantastisk utstillingshelg i Vejen, Danmark 17 og 18 juli. Ayliz og Mimi ble begge Dansk Champion

N SE UCH CHAMIILON`S DEEP SECRET "AYLIZ"

Ja hva kan man si. Det var litt impulsivt at jeg dro til Danmark på utstilling. Fikk kombinert det med Nina og Legoland, så da fikk jeg familien med. Jeg angrer ikke et sekund. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde store forventninger, for det var mange fine tibber som stilte. Fredag 17 juli var første utstilling. Jeg stilte Mimi i åpen klasse, og den vant hun. Så stilte jeg Ayliz i champion klassen, og den vant jammen meg hun. Begge med CK selvsagt. Heldig vis fikk jeg hjelp av Jeane Sorensen med å handle Mimi, så tok jeg Ayliz. Dommeren likte søstrene veldig godt, så Ayliz ble Beste tispe med CERT og Mimi 2 beste tispe med R.CERT. Med CERT så ble Ayliz Dansk Champion. Hun er fra før Norsk og Svensk, og ble derfor i tillegg NORDISK CHAMPION. Helt utrolig, og jeg er kjempestolt. Som om ikke det var nok, gikk Ayliz helt til topps og ble BIR, for dommer Cathy Delmar fra Irland.

Neste dag på utstillingen fikk jeg vite at det var vandrepokal for BIR-BIM hundene fredagen. Da fikk Ayliz en liten bit og fikk "låne" pokalen ei stund. Vi fikk tatt noen bilder før vi leverte den tilbake. Litt artig å tenke på at nå kommer jeg og Ayliz i et fotoalbum, med vinnere av akkurat denne utstillingen gjennom mange år. Litt stolt da :)

Vi måtte også ta nytt BIR-BIM bilde med pokalene.

Det er jo ekstra stas å få del i en så fin pokal, så bilder må til.

Og enda ett bilde. N SE DK NORDISK UCH Chamiilon`s Deep Secret med den flotte pokalen og rosetter.

N UCH DKJV-13 CHAMIILON`S DAYDREAM "MIMI"

At det går an. Som om det ikke var nok å bli BIR og få ny Dansk Champion fredag den 17 juli, så klarte vi det samme dagen etter. Da var det Mimi sin tur. Jeg må si at jeg virkelig hadde lyst å få certet på Mimi den dagen. Tror aldri jeg har vært så fokusert på det som da. Jeg merket at dommeren likte henne veldig godt, men det er aldri godt å vite. Jeg stilte Mimi i champion klassen denne dagen, så både hun og Ayliz var der. Jeg fikk igjen hjelp av Jean Sorensen som stilte Ayliz for meg. 
Det ble litt dramatikk før vi var ferdig. Da dommeren skulle plukke ut de beste i ch klassen stod Mimi som 4 beste. Da visste jeg at håpet om cert var ute. Dommeren så på oss og sa plutselig at dette var helt feil. Det var ikke slik han ønsket det. Alle måtte gå på plass igjen, og denne gangen plukket han ut Mimi som nummer 1, og Ayliz nummer 2 i Ch klassen. Da var håpet til stede igjen. Heldigvis likte han Mimi så godt at han plukket ut henne som beste tispe, og dermed ble det cert på henne også. I tillegg så ble det som med søster Ayliz dagen før, Mimi ble BIR. Med cert ble også Mimi ny DANSK CHAMPION for dommer Sean Delmar.

Mimi sin nye tittel er N DK UCH DKJV-13 Chamiilon`s Daydream. Gjett om jeg er stolt av henne. Siden hun kom til meg 5 april, har hun klart å få to champion titler. 

Det var helt perfekt at dette ble Mimi sin store dag, for henne Danske eier Kristine Frey var og heiet på oss. Hun hadde tatt turen til Vejen for å treffe Mimi og selvsagt håpe på et godt resultat. Mimi skal tilbake til Danmark en eller annen gang på nyåret. Nå skal hun være her enda ei stund, og så håper jeg at hun vil få et valpe kull mens hun er her. Jeg ønsker virkelig å få ei datter, og kanskje også en sønn etter henne. Krysser fingrene for at det blir slik :)

Trivelig for både Mimi og Kristine å få treffe hverandre igjen :)

Selvsagt måtte vi ta bilde av søstrene med sine fine rosetter. Det er helt utrolig at de skulle bli BIR og Champion hver sin dag i Danmark. Jeg er så stolte av dem at jeg kan ikke få sagt det. De er fra mitt D-kull, og foreldrene er Strömkarlens E-Moll og C.I.B. NORD CH Black Jax`s Forbidden Paradoxal.
Jeg hadde meldt de to på utstilling søndagen også, men den droppet jeg. Nå hadde jeg jo fått det jeg håpet på og vel så det :) 


Ingen kommentarer: