tirsdag 16. august 2011

Da er det på han igjen....med Tibetansk Spaniel valper:)

Jeg skulle jo ha valpefri nå i minst ett år var planen. Slik ble det ikke. Jeg fant ut at Elin er blitt såpass gammel, at hun like gjerne kunne ha sitt siste kull nå. Hun blir 7 år i september. Jeg hadde egentlig tenkt å vente til våren med det kullet. Det som også var en fordel om hun ble ferdig nå, er at hun da er klar til utstillingssesongen neste år. Så når disse valpene har vokst seg store og gode, så er Elin helt ferdig som "småbarnsmor". At hun skulle ha ett kull til var jeg bestemt på, for min drøm er jo å få en fin tispevalp etter henne. Planen min var at hun skulle få en del tispevalper så jeg hadde noen å velge mellom. Slik ble det da ikke:) Ut kom den ene valpen etter den andre og alt var gutter. Når jeg hadde talt fire av det kjønnet ga jeg opp, så da var det ekstra artig når det kom en femte og det var ei lita jente. Nå får jeg bare håpe at hun utvikler seg slik jeg ønsker, så jeg kan beholde henne her.
 Fødselen til Elin gikk veldig fint. I løpet av 2 timer var alle fem valpene født, helt uten komplikasjoner. Alle ser fine og friske ut, og legger på seg jevnt og fint. Nå satser jeg på at det forsetter like bra fremover.

Mamma Elin er veldig flink med sine små. De er født 8 august, så de er 1 uke på bildet.

Legg merke til det veldig rosa teppet. Det var for å lokke frem mange tisper :)) Men det er så flotte hanner som kom at vi skal vel kose oss godt med dem også:) Blir spennende å se hvordan de utvikler seg fremover. Flere bilder finnes i valpebloggen.

1 kommentar:

Wenche Kildahl sa...

Nydelige valper! Skal si det fødes mange gutter for tiden. Her hos meg som du vet, 3 gutta og ei jente. Her kom hun som nr. 3. Født 17. aug. Håper for din del at tispa blir flott for utstilling og at hun blir der hos dere. Lykke til med de alle sammen.