lørdag 8. september 2012

Hilser på sauene (juni 2012)

Det er så trivelig når Ola som leier jorda vår, kommer med sauene om våren. Da går det masse lam og texer rett nedenfor huset vårt. Koselig å høre på brekinga og se de små lammene dier mammaen sin. Det er også godt å se at jorda vår blir brukt nå som vi ikke har noen dyr selv. Tidligere hadde vi kuer, og enkelte ganger savner jeg den tiden.

Det er ro for sjelen å se mor og barn kose seg med grønt gress.

De er nysgjerrige nok. Det eneste problemet for meg er at jeg blir så fort bekymret. Ser jeg noen lam som ligger alene, blir jeg med en gang bekymret og begynner å se etter moren. Selvfølgelig finner de hverandre til slutt uten min hjelp

Veeeeldig interessant syntes Miika. Her har han klart å jage hele flokken bare ved å vise seg.

Cayzi og Lona syntes det var veldig spennende å se når lammene fikk melk fra moren.

Ingen kommentarer: