lørdag 8. september 2012

Alt til sin tid.

Ja det er ei tid for alt. Da ungene våre var små, hadde vi sandkasse på denne plassen. Når de vokste til, så laget jeg meg en fiskedam der med koi og gullfisk. Nå har vi fylt opp dammen igjen og Nina har fått huskestativ, sandkasse og trampoline der. Jeg fant ut at med Nina løpende mellom oss og "stuggu" der hun bor sammen med Thomas, så var det ikke helt trygt med en dam som er over 1 meter dyp. Nina er jo hos oss for det meste, og da er det greit at hun har en skikkelig lekeplass å boltre seg på. Må vel innrømme at det var litt vemodig likevel å fylle stein og grus i dammen, som jeg har lagt mye arbeid i

Dammen var laget i 2006, og dette bildet er fra 2007. Her vokser forskjellige sivarter, bekkeblom og en nydelig rosa nøkkerose. Steinene rundt kanten er hentet fra elvekanten vår. Det ligger veldig mye morsomt arbeid bak dette

Her er Chanti med dammen i 2007.
 
Ei hardfør og vakker nøkkerose som overvintret i dammen min.

Det bodde masse koi og gullfisk i dammen. Gullfiskene ynglet som bare det, men den fisken jeg likte best var koi. Den finnes i utallige fargevarianter, kan bli veldig stor og er utrolig stilig.

Nå er det forvandlet til lekeplass til Nina. Vi har fjernet gjerdet som var rundt dammen, og Rosa Rugosa hekken. Den var veldig grei å ha for å forhindre unger fra å komme seg til vannet, men nå trengte jeg den ikke lenger. Den har fryktelig skarpe torner, så slettes ikke så smart å ha den i nærheten av der hvor unger leker. Det ble litt forandring her, så jeg har brukt litt tid på å få det til å se bra ut. Er faktisk fornøyd.

Nina og pappa Thomas var i Molde 1 pinsedag og kjøpte trampoline. Gjett om det er ei jente som er fornøyd nå

Ingen kommentarer: