onsdag 11. november 2015

Veldig på etterskudd, men her er noen bilder fra en tur til Hullberget 6 okt 2015

Bjørn skulle kjøre en tur ut i "Hælet" (som de sier her på Oppdal) for å snakke med eieren Sivert Liabø, og da benyttet jeg sjansen til å bli med. Jeg har aldri vært der ute før, så hadde veldig lyst å se det. Før i tiden var denne heisen over juvet fremkomstmidlet til gården som ligger der "ingen skulle tru at nokon kunne bu" :)

De satt i ei kasse med lave kanter når de reiste over juvet. Jeg hadde aldri turt å gjøre det.

Nina var med dit hun også.

Og flotte Ayliz.

De tre bukkene bruse, eller Zaxon Ayliz og Mimi. Vi kjørte bil dit ut, men jeg har veldig lyst å gå dit en gang. Får satse på neste sommer.

Nina med blåbærtrut koser seg sammen med hundene.

Ayliz poserer.

Se bestemor, her er masse blåbær.

Må jo dele med hundene også.

Ayliz igjen. Det var visst hun som var linselusa denne dagen.

Nokså bratt her. Tror ikke jeg ville rent på ski eller akt på akebrett her om vinteren.

Nokså fantastisk at de kunne drive gårdsbruk på en slik plass. 

Hullberget. Før i tiden klamret de seg gjerne til alle plasser, bare det var en liten jordflekk der.

Ingen kommentarer: