søndag 28. desember 2014

Helga og jeg har vært på Tiller og besøkt våre nye familiemedlemmer.


Dette er Miika si datter, og hun skal flytte hit. Marit og jeg har valgt å kalle henne Shani, men stamtavlenavnet vil bli Leirfossens A Gift From Miika. Miika er 7 år, og har mange flotte avkom etter seg. Nå syntes jeg det er nok, så han skal pensjoneres som kvinnebedårer og avlshund. Jeg hadde derfor veldig lyst å beholde ei datter etter han. Mamma Mali falt jeg for med en gang jeg så henne. Hun har en nydelig rødfarge, fine ørefrynser, herlig gemytt og er ei flott dame. Hun har gode linjer, og jeg tror det kan bli veldig flotte valper etter de to. Shani har ei søster og en bror, og de er også veldig lovende. Blir spennende å se hvordan de utvikler seg fremover. 

Shani som er Gresk og betyr gave, skal jeg hente hos oppdretter Arild Nergård 29 desember.

Shani - Ei nydelig lita tibbejente. Jeg håper hun vil få samme rødfarge som moren. Mali hadde samme farge som Shani har nå, da hun var valp.

Bedårende lita frøken. Gleder meg til å bli bedre kjent med henne.

Helga hadde også stor tro på dette kullet, og hun falt pladask for søster til Shani. Hun skal flytte hjem til Helga på nyåret, og skal kalles Selah til vanlig. Stamtavlenavnet blir Leirfossens A Soulful Selah.

Se så nydelig lille Selah er. Hun er den fødte fotomodell, så hun passer godt hos Helga som er en flink fotograf.

Nydelige Selah. Det skal bli artig å vise de to skjønne jentene på utstilling fremover.

Den tredje i dette kullet er en nydelig parti color gutt. Fantastisk fine tegninger på han med nydelig farge. Vi håpet at han skulle komme til noen som driver med utstilling, og det ønsket blir oppfylt. Han skal flytte til Østlandet, og vil få et fantastisk hjem hos Kari Nicolaisen. Der vil han få en "storebror" på 12 år som også er PC, og heter Maico. Jeg vet ikke helt hva denne gutten vil bli kalt til daglig, men stamtavlenavnet vil bli Leirfossens A Perfect Parti. Et veldig passende navn. Gleder meg til å treffe han igjen på utstilling.

Nydelige mamma Mali serverer fremdeles melk til sine små. Her er det gutten som forsyner seg. Se på den nydelige fargen, og de nydelige ørefrynsene. Krysser fingrene for at Shani har fått det etter moren.

Shani og broren

Vi ser her at Shani også har en fin rødfarge. Spennende å se hvordan det blir til slutt.

Ingen kommentarer: