lørdag 3. november 2007

En noe våt hund etter en tur i regnet

Er dette begynnelsen på nok en rar vinter tro? Her på Oppdal var det tidligere bestandig barfrost eller snø på denne tiden, men slik er det ikke lenger. De siste vinterene har det mildt sagt vært et ustabilt vær. Det har vært lite snø og nesten ikke noe tele i jorda. Det trenger selvsagt ikke være noe bakdel for meg som prøver å få til en hage på Oppdal, men det er litt betenkelig likevel. I år ønsker jeg meg barfrost en liten stund og en del tele i jorda, ellers er jeg redd for at musene som det er plenty av i år spiser opp det meste av busker og planter. Det ser ikke lovende ut akkurat, for etter noen dager med snøvær er det skikkelig regn igjen i dag. Chanti og jeg måtte selvsagt gå oss en tur for det. Han hadde nok mer lyst enn meg, og han pleier å få det som han vil. Uansett, det var godt å komme seg ut selv om jeg måtte ha et skikkelig klesskift når jeg kom inn og Chanti var så våt at det dryppet av han.

Ingen kommentarer: