søndag 9. september 2007

Klubbmesterskap i Prestmoen

I dag har det vært klubbmesterskap for medlemmer i Oppdal hundeklubb. Jeg meldte Chanti på eksteriør, altså vanlig utstilling. Det var ihvertfall ikke noe vits i å melde han på noe som har med lydighet å gjøre, han hører mest på seg selv:-) Klubbmesterskapet er ment å være uhøytidlig, og er mest for at vi skal ha det sosialt og trivelig. Og det var det...mange trivelige mennesker, sola skinte og det var en nydelig høstdag. Chanti var som vanlig helt hyper når vi kom ut av bilen. Han må bjeffe litt til alle og rase fra seg før han roer seg litt. Altså litt, for han er nokså vill når han treffer andre hunder. Jeg jobber med saken, så fra i dag får han ikke hilse på andre hunder når vi er på utstilling eller trening. Har lest at det skal være med på å gjøre hundene roligere så jeg prøver det. Alle hundene 19 stk, uansett rase stilte i ringen samtidig. Dommer var Arne Foss. Jeg var veldig spent på hvordan han ville gå i ringen i dag. Det har vært så forskjellig, og jeg har langt igjen før han blir skikkelig flink. Det gikk faktisk ikke så verst i dag, han gikk ganske bra og jeg kunne slappe av litt. Han fikk fantastisk god kritikk fra dommeren. Spesielt hodet, øynene, ørene, snutepartiet, ja det meste var bra med han. Mangler litt på bevegelsene når han går. Gemyttet var også veldig bra:-) Artig, blir litt lettere å fortsette videre med utstilling når en får så gode tilbakemeldinger.