tirsdag 27. september 2016

Til Finland for å hente hjem Zaxon.

Etter 3 måneders "ferie" inkludert utstillinger i Finland, har jeg hentet Zaxon hjem igjen. Det ble noen dagers reising på meg,men det er vel det hundelivet mitt består av :) Mandag kjørte jeg fra Oppdal til Holmestrand, for å besøke "Gaisa" og hennes 2 valper hos familien hun bor hos. Jeg hadde noen fine timer der før turen gikk til Gardermoen. Må vel få med at det er siste gang jeg skal kjøre den turen om kvelden, for det tok dobbelt så lang tid enn det vanligvis gjør. Jeg tror alle veiene var stengt på grunn av veiarbeid, så det ble masse omkjøringer. Men, jeg kom meg på Gardermoen, og fikk innlosjert meg på et hotell. Så var det opp klokken 05:30 om morgenen, og til flyplassen. I løpet av flyturen mistet jeg 1 time før jeg landet i Helsinki. Min oppdretter i Finland Tiina Ramö plukket meg opp der klokken 11:00 ca, og da gikk det slag i slag. Først var vi og besøkte Marja Salo som har pappa til Zaxon, Elmeri. Etter en god lunch der, dro vi hjem til Tiina og jeg fikk hilse på hundene der. De bor alle i Vaantaa, og det er i nærheten av flyplassen i Helsinki.

Klokken 15:00 var Niklas ferdig på skolen, så da dro vi og plukket opp han. Så var tiden kommet til hovedgrunnen til turen min, nemlig hente Zaxon. Det var ubeskrivelig godt å se han igjen. Først skjønte han ingenting, men så oppdaget han at det var meg. Da var gjensynsgleden stor. Så herlig å kunne kose med han igjen. Zaxon har bodd sammen med sønnen sin Adam som kommer fra meg, og det var utrolig morsomt å se han også igjen. Her er Niklas med far Zaxon til høyre, og sønn Adam til venstre.

 Adam er blitt veldig lik faren, men ser at han får ørefrynsene til mamma Mimi.

Niklas prøver å stille opp Adam, og jeg ser at han er blitt en flott gutt på 8 mnd :)

Både Adam og Zaxon har bodd hos Eva Taivassalo, og Adam skal fortsette å bo der. Veldig trivelig å få hilse på henne. Blir spennende å se hvordan det går med Adam fremover på utstillinger i Finland.

Så var turen kommet til å hilse på Lysti, som også er fra meg, og eieren hans Heidi Seppälä som bor i Lahti. Det var ca 1 time å kjøre fra Helsinki og dit. Vi beslkte henne på sommerstedet hennes, og det var utrolig vakkert der. Et flott herregårdshus, i fantastiske omgivelser. Her er grillhuset på eiendommer. Det likte jeg virkelig.

Adam og Lysti lekte seg godt i den store hagen til Heidi. Hun er gartner, og det kunne man se.

Skulle tatt et bedre bilde av huset og eiendommen som ligger rett ved en idyllisk innsjø.

Adam og Lysti lekte seg godt i den store hagen til Heidi. Hun er garner, og det kunne man se.

Det var så fint inne i det store grillhuset. Tiina, Heidi og Niklas har det morsomt. Må vel innrømme at jeg ikke forstår et ord Finsk, men det meste av samtale gikk heldigvis på Engelsk :)

 Heidi og sønnen Jesse. Vi fikk servert en fantastisk god wok med masse grønnsaker, ost og kylling.

Ja det var like godt som det ser ut :) Når grønnsakene var nesten ferdig, la Heidi ost rundt på stekeplaten. Kyllingfilet hadde hun grillet utenom. Nam...

Masse kos i godt selskap. Etter maten fikk vi servert ei nydelig kake som var glutenfri, slik at jeg og kunne spise den :)

Heidi og Lysti. Hva er vel bedre enn å se at valpene som reiser her fra lever et lykkelig liv i sine nye hjem.
Vi kjørte tilbake til Helsinki og Vaantaaom kvelden, og da var det bare for meg å komme meg til sengs på hotellet. Klokken 04:30 skulle jeg til flyplassen for å ta fly hjem sammen med Zaxon. Flyet gikk 06:40 fra Helsinki, men landet ca kl 07:00 i Norge, for da sparte jeg inn 1 time :)

Ingen kommentarer: