fredag 2. mai 2014

Nå har den vakre Islendingen Nòi vært på kjærlighetsbesøk hos Lona.

Håper dette blir F-Kullet til Kennel Chamiilon
 
Helt siden jeg fikk vite at Helga Kolbeinsdottir fra Island skulle bo noen år her i Norge, har jeg tenkt at jeg skulle benytte sjansen til å bruke Nòi på en av mine tisper. Lona er den jeg tenkte mest på, og nå har han altså vært her på besøk. Det ble vellykket, sett med tanke på at det forhåpentligvis kommer noen små om et par måneder :) Han er en så snill og grei gutt å ha med å gjøre, så det gikk bra å ha han her ei uke mens Helga var en tur hjemme på Island. Når han i tillegg skulle gjøre nytte for seg, så var det bare enda bedre :)
Blir veldig spennende å se om det blir noen skjønne små ca 30 juni. Både Lona og Nòi er DNA testet fri for PRA3, de er begge øyenlyst fri uten anmerkning, og de er begge kneleddstestet 0/0. Helsemessig er alt på topp med begge to :) De har også vært stilt på utstillinger, og har gode resultater der fra.
Her er Tibràar Tinda Blue Poppy, Nòi med sine flotte rosetter etter at vi var på NKK Bergen. Der fikk han CK og reserve cert.

Må ha med et bilde av Lona også fra Bergens turen vår.

Han er litt av en sjarmør den gutten. Jeg er så glad jeg fikk låne han til Lona. Nòi er halvbror til Tilde, og de har mye av det samme bak seg på begge sider. Jeg elsker jo de Tibràar Tinda tibbene på Island, så er glad jeg får litt mer av det inn i oppdrettet mitt.

Se så flott en gutt, her i Islandsk natur.

Her er Nòi som valp. Han er bare skjønn :)


Ingen kommentarer: