fredag 7. august 2009

Ferietur til Nord-Norge

Torsdags morgen den 30 juli startet vi ferieturen 2009. Moren min og Åge hadde vært på besøk hos oss  på Oppdal ei stund, og de skulle feriere videre sammen med Bjørn, meg og hundene. På programmet stod en tur til Lofoten, Vesterålen og Senja. Mamma har bestandig drømt om å reise dit, så jeg fant ut at nå var det på tide å få det til. Særlig når jeg fant ut at jeg kunne kombinere det med ei to dagers utstilling i Lofoten, og ei to dagers i Tromsø:)  Første dag kjørte vi til Fauske, ei strekning på litt over 70 , mil hvor vi hadde vår første overnatting. Jeg hadde  allerede for flere måneder siden lagt opp turen og bestilt campinghytter, så alt var  klappet og klart når vi kom frem. Hytten på Fauske Camping var bare helt utrolig bra, nesten for bra…ble litt bortskjemt med standarden:) De neste to overnattingene var på Brustranda Camping utenfor Leknes i Lofoten. Slettes ikke noe dårligere hytter det heller. Så var vi to netter like ved Svolvær. Videre der fra tok vi en tur opp til Vesterålen før vi overanattet på Harstad Camping. De siste to overnattingene var på Senja før mamma og Åge startet hjemover til Alta, og Bjørn og jeg til Tromsø. Her overnatter vi på Skittenelv Camping. Veldig flott her og bra hytte. Vi har stort sett hatt veldig bra vær, vi har rett og slett vært kjempe heldige syntes jeg:)

Nord-Norge Porten (1140 x 760)

På gjensyn Trøndelag, heia Nord-Norge. Hmmm, føler meg litt hjemme allerede:)

Åge, mamma, bjørn. N-Norge (1140 x 760)

En liten rast i Trøndelag, før vi kjører over grensen til Nord. Åge, mamma og Bjørn.

Nord-Norge (1140 x 760)

De skulle bare visst hvor mye kjøring de hadde foran seg:) De er så flinke i bilen at det er ikke noe problem, men kan vel tenke meg at de blir litt lei.

1 kommentar:

Anne-Berit sa...

Ser ut til at dere har det fint på ferieturen deres.Og flere utstillinger har dere fått med dere også,lurt å legge det opp sånn.De begynner jo å bli reisevant hundene dine,så de er sikkert fornøyd bare de får være med.Kjempefine bilder.
Ha ei riktig god helg.
Klem fra Anne-Berit.