torsdag 20. august 2009

Senja kor æ savne dæ….

….sangen er vel slik syntes jeg å huske:) Det var utrolig flott på Senja det er sikkert, men det er vel å ta litt hardt i at jeg savner den. Etter at vi overnattet i Harstad tok vi ferga der fra til Sør-Rollnes. Egentlig aldri hørt om den plassen før, men det var da der vi kom på land. Fint var det der også:) Denne dagen var det Senja som var målet. Ingen av oss hadde vært der før så vi hadde veldig lyst til å se oss rundt på den store øya. Vi hadde leid oss hytte helt nord på øya og hadde det som utgangspunkt når vi dro på oppdagelsesferd.

husøy 2 (1058 x 619) 

Det var en selvfølge at vi skulle besøke Husøy. Hvem har vel ikke fått med seg den TV serien som gikk om plassen i vinter. Det var akkurat så fint der som vi forventet oss. Skikkelig idyllisk.

Husøy skilt (1140 x 760) 

Noen damer dro…og noen kommer. Vel denne damen er bare en liten tur innom:)

meg og hundene ved båtene (1140 x 760) båthavna (1140 x 760)

På andre siden av molone. Utsikt mot øya. Flotte fjell i bakgrunnen.

Tåka kommer (1140 x 760) Senjahopen (1140 x 760)

Et lite stopp ved Senjahopen. Jeg var vel mest fasinert over tåka som kom sigende. Det var litt stilig å se. Det virket som om halve øya var dekket av tåke, mens andre halve var sol og fint vær. I og med at vi nesten kjørte øya rundt fikk vi oppleve litt av hvert.

Senjatrollet 2 (1140 x 760)

Senjatrollet måtte selvfølgelig besøkes.

Troll 1 (1140 x 760) troll 2 (1140 x 760)

troll 3 (1140 x 760) troll 4 (1140 x 760)

Det var utrolig mange flotte figurer der. Troll og huldrer om en annen. Absolutt verdt et besøk.

Huldra (1140 x 760)

Bente-huldra:)

Camping senja (1140 x 760)

Her var vi og gikk tur ved campingplassen vi bodde på.

hundene ved tre (1140 x 760)

For å komme hit hadde vi gått både i fjæra og klatret over berg. Ingen vits i å ta nærbilde av hundene for det var bare tunga vi så på dem etter peset. Vi fant forresten både multer og blåbær vi kunne meske oss med på turen.

Etter Senja dro Bjørn og jeg til Tromsø, mens mamma og Åge dro hjem til Alta. Vi skulle delta på utstilling der. Det gikk ikke så verst med hundene på utstillingen, men det ble ikke helt til topps denne gang. Miika ble 2BH lørdag og Chanti fikk også CK. Søndag var det bare Miika som fikk CK. Men slik er det, noen ganger går det utrolig bra, og andre ganger går det sånn passelig bra:) Av en eller anne grunn ble kameraet liggende i veska både mens vi var i Tromsø og når vi var i Alta etterpå. Egentlig synd for jeg skulle hatt mange bilder særlig fra Alta og lagt ut. Det er jo så pent der oppe, og jeg skulle selvsagt ha reklamert for Nordlysbyen hvor jeg har bodd i mange år. Ta dere en tur dit selv og se:) 

2 kommentarer:

Havfruen sa...

Å så vakker natur. Der var det virkelig nydelig. Villt og vakkert. Vi bor i et vakkert land med MASSE natur gitt.

Jeg skulle ha ryddet og kastet men kommer ikke i gang...skal ha visning om 1,5 uke og mye må ut..
Kos deg i helga og klem herfra:)

Anne Grete sa...

Bare så nydelige bilder , aldeles en fryd for øyet å se . Skjønner etterhvert at vi må bare ta en tur nordover . Har lenge hatt lyst til å se Lofoten og . Håper det da ikke blir som min onkel og tante opplevde. Var så mye tåke der at da de kom tilbake var konklusjonen : de hadde sett Lofoten "bare nedentil "