søndag 9. mars 2014

Utstilling i Letohallen 1 og 2 mars 2014

Fredagen startet jeg fra Oppdal, for å komme i gang med årets utstillingssesong. Denne gangen var det NMHK sine utstillinger i Letohallen, vi skulle på. Jeg plukket opp Katrine og Gaisa i Elverum. Koselig å endelig komme i gang, og spesielt trivelig på Letohallen. Vi bor på hotell i tilknytning til utstillingen, og det er så praktisk. I tillegg så er vi mange kjente som er der samme helg, så det blir så koselig og sosialt. Her er det felles middag, og trivelige kvelder meg litt vin. Utstillingsmessig så var det både og, men det kommer faktisk litt i annen rekke. Det er det sosiale som teller mest.
 
Zaxon var første mann i utstillingsringen. Han har aldri være på en plass med så mange andre hunder før, så var litt spent på hvordan det skulle gå. Han ble jo akkurat 4 mnd denne helga, så er jo bare baby ennå. Det var også stor konkurranse med to andre hanner som begge var eldre enn han, og en tispe valp. Det gikk i grunnen over all forventning, og lille Zaxon ble BIR. Kristin sin nydelige tispevalp Zelda ble BIM. Kjempestolt av gutten min.

Når man er blitt best i rasen, så må man jo stille opp i gruppa også. Der møter han bort i mot 20 andre BIR valper, av forskjellige raser. Stor var derfor overraskelsen over at Zaxon ble nummer to i gruppen, etter en flott storpuddel. Han gikk som en helt, og var eksemplarisk i ringen. Helt fantastisk, og jeg er kjempestolt av han.

Jeg fikk masse skryt av lillegutten der nede. Det var mange som likte han. Det er jo heller ikke rart, for han er en liten skjønning. Han vokser seg bare bedre og bedre, lille Honey Bear.

Jeg er jo så stolt over at min knapt fire måneders lille gullgutt klarte å bli BIG2, så da blir det en del bilder. Kanskje det var det nydelige blå utstillingsbåndet Katrine har laget til han, som bragte lykke.
 
Zaxon har fine bevegelser i ringen, og skikkelig fraspark :)

Katrine og Gaisa. De har så god kontakt, og Katrine er en fantastisk handler.
 
Jeg måtte ta noen bilder av Aron (Black Jax Miami Peach) Han er bror til Leon som er pappa til Ayliz. Aron er en nydelig hanne som jeg er litt sent på fremover. Vi har sendt inn en DNA test, for å se om han er bærer av PRA3. Veldig spent på svaret. Aron har aldri vært vist på utstilling, men nå driver de nye eierne på å trene han. Han er litt usikker på å stå på utstillingsbordet, så ørene ligger litt bak på han. En herlig tibbegutt.
 
Hodebilde av Aron. Han er vakker.
 

Leon (Black Jax Forbidden Paraoxal) som er pappa til Ayliz ble også best i rasen denne dagen. Her sitter eieren Mariann Elvethun spent i grupperingen, og venter på å høre hva dommeren har bestemt seg for.

Jammen ble ikke han og BIG2. Helt fantastisk, og vi er stolt av Ayliz sin pappa. Masse gratulasjoner til eieren Mariann.
 
Katrine og jeg måtte ta noen bilder av Gaisa på hotellrommet. Hun ble 1 år 28 februar, så det var en selvfølge. Ayliz er ei nydelig og feminin tispe, som fikk sitt første cert da hun var 9 mnd. Denne helgen gikk det ikke riktig så bra, for hun har litt lite pels for tiden. Hun trenger også å legge på seg litt, og utvikle seg mer. Hun er jo veldig ung, så hun har tiden foran seg.

Skjønne Gaisa som er superfeminin :)
 
Søndag skiftet Zaxon og Zelda på plasseringen i ringen. Zelda ble BIR og Zaxon BIM. Det var helt greit, for Kristin si Zelda er ei nydelig tispe. Zaxon var skikkelig lei. Han ville ikke være med på dette i da, så halen kom ikke opp. Vi fikk lurt han litt første runde, så han ble beste hanne. Når de skulle gå BIR BIM, var det ikke sjanse. Han er tross alt bare 4 mnd, så han har lov til å være sliten og lei. Jeg er kjempestolt av lillegutten :)
 
 


Ingen kommentarer: