torsdag 30. januar 2014

En ny liten tibbegutt har flyttet inn til oss. Han heter Lilileian Honey Bear, men blir kalt Zaxon til daglig.

 
Verden er ikke så stor når man har internett og Face Book, derfor er det ikke så overraskende at min nye lille tibbegutt kommer fra et annet land enn Norge. Jeg forelsket meg vel i Zaxon gjennom hans vakre far Lilileian Honor Of All. Jeg sa til oppdretteren Tina Rämö, at jeg godt kunne tenkt meg en guttevalp fra henne om den ble lik han :)
Lilileian Honey Bear som er Zaxons fulle navn, er i hvert fall i dag en aldeles nydelig liten gutt. Han er også litt av en tøffing, og ikke redd for utfordringer. Han ble veldig godt mottatt av de andre hundene her i huset. Det gikk helt smertefritt. Nå som han er blitt husvarm, kan han nok irritere dem litt på seg. Det hender at han får litt kjeft av Miika og Lona, men det biter ikke så mye på han :) Han er bare en så herlig liten sjarmør, så han har tatt hele familien med storm.

Tusen takk til Tina Rämö på Lilileian Kennel for denne nydelige gutten. Han vil være litt nytt blod i oppdrettet mitt, og det var viktig for meg da jeg valgte han. Han har noe felles med Miika bak i linjene, men det er helt greit. Fine tibber. Det som også var viktig for meg, var at oppdretter DNA testet foreldrene. Det viser at hun tar avlsarbeidet seriøst. I tillegg er hun ei veldig hyggelig dame, så jeg er takknemlig for at jeg fikk kjøpe Zaxon fra henne :)
 
 
Skjønnere liten tibbegutt hinnes vel ikke :)

Her får Zaxon en skikkelig pappakos, noen dager før han flytter til Norge.

Pappa Lilileian Honor Of All (Elmeri) og sønn Lilileian Honey Bear Zaxon. To nydelige tibbegutter. Elmeri er ikke mer enn 17 måneder, så han er bare ungdommen han og. De er nokså like de to. Samme fine øyne.

Far og sønn. Sukk....jeg er forelsket i dem begge :)

Her blir Zaxon badet og fønet før han skal flytte til nytt hjem. Det går jo veldig bra :)

Sånn, nå er han klar til å smelte hjertet til sin nye eier, meg. Det klarte han med glans.

 

Ingen kommentarer: