fredag 2. august 2013

Hundene hadde det godt i Kalix. De var ikke plaget med varmen iallefall :)


Tilde og Miika poserer for fotografen.

Som vanlig så var ikke feriemålet mitt helt tilfeldig ;) Disse to finingan måtte nok til pers i utstillingsringen. Første helgen vi var der, tok jeg et par turer til Oulo i Finland. Det var bort i mot 2 1/2 times kjøretid, eller 2 timer med racerbil som jeg ofte kjører ;) Det gikk sånn noenlunde der. Tilde fikk Ck og ble 2 beste juniortispe den ene dagen, ex andre dagen. Miika fikk ex begge dagene, men det er jammen meg ikke rart. Han var helt ko ko de to dagene på grunn av ei løpetispe. Jeg kjenner ingen hannkjønn som er så kvinnfolkgal som Miika er. Søndagen etter var det utstilling i Torneå, også Finland. Det er ikke mer enn ca 1 times kjøretid dit (normal kjøring). Denne gang gikk det mye bedre med disse to. Miika ble nr 2 i ch klassen, og 3 beste hanne totalt. Jeg hadde selvsagt håpet på cert, for da hadde han blitt både Finsk og Nordisk champion, men det ble bare nesten. Han fikk reservecert, og det er jo kjempeartig det og :) Tilde ble beste juniortispe og faktisk 2 beste tispe totalt, også hun med reservecert. Problemet med å delta på utstilling i Finland, er at en forstår jo ikke et ord av hva de sier. Jeg var ikke forberedt på at Tilde skulle bli plukket ut blant de beste, så jeg satt jo der som en idiot når hun ropte opp nummeret :) Heldigvis har man noen kjente nesten uansett hvor en stiller, som hjelper litt til med oversettelse :) Det blir nok flere turer til Finland med tid og stunder. I hvert fall for Tilde.

Den flotte tibbegjengen min. Ayliz, Lona, Tilde og Miika. De gjør så absolutt livet og hverdagen min rikere.

Småjentene Ayliz 7 mnd, og Tilde 11 mnd. To nydelige jenter på alle måter.

Ayliz. Hun er nokså lik sin mamma Molly både i utseende og vesen.

Ett til bilde av jentene :)

Miika gutten. En kraftig maskulin hanne. Bak fasaden er han egentlig en myk mann ;)

Vakker natur med nydelige farger så langt nord.

Frevisören Camping ligger et stykke utfor Kalix, og ligger helt på toppen av Bottenvika. Nydelig natur rundt campingen,

Tilde og Miika.

Tilde og Miika igjen. Litt lettere å fotografere disse to, siden Bjørn gikk med dem.

Det ble da ett til bilde av lille Ayliz også. Stakkars Lona blir ikke fotografert så mye for tiden, men vi tar det igjen når pelsen er på plass. Det har vært litt lite av det siden hun fikk valper for fem mnd siden, men nå er den på vei tilbake igjen.

Til slutt ett til bilde av Tilde og Miika.
 


Ingen kommentarer: