mandag 20. april 2009

Ny hundeføner…. og Nina

Ja litt av hvert altså:) Jeg har invistert i en skikkelig hundeføner nå, bestilt fra England. Jeg har lenge ønsket meg en, og nå slo jeg altså til. Skal si det er guff i den. Regner med å korte en god del ned på tiden med føninga etter at hundene er badet. Den største grunnen til at jeg kjøpte den er Chanti. Pelsen hans er virkelig en utfordring…med naturlig fall. Og det kan mange ønske seg selvsagt, men helst ikke på Tibbene:) Det er så sterkt trykk i denne føneren at det ser ut som om jeg får rettet ut pelsen hans litt. Måtte selvsagt teste den på han i går:))

Chanti og føneren (1004 x 659)

Her sitter Chanti på “stellebordet” sammen med føneren. Litt av et maskineri hehe, men utrolig effektiv. Tror jeg blir kjempe fornøyd med den invisteringen.

Chanti nyfønet2 (1140 x 760)

Chanti nyfønet. (1140 x 760)

Her er Chanti nyfønet, men bildene var ikke så gode. Han har veldig mye pels for tiden kan man si.

Nina

Nina på gulvet (1140 x 760)

Nina på gulvet 3.5mnd (1140 x 760)

Llle herlig Nina var på besøk hos oss i går. Bestemor storkoser seg når godjenta er her.

3 kommentarer:

Havfruen sa...

Litt av en føner ja. Håper Chanti synes det er ok å bli fønet..men er vel vant til det? Men har man hund som krever pelsstell, er det et must og ha skikkelig utstyr. Vel invistert Bente!!

Nina så søt ei lita jente:) Tytti..tiden går fort. Synes ikke det er lenge siden du viste oss ei nyfødt jente!! Tobias blir 1 år i mai...

Det våres hos deg også ser jeg! Jeg har sittet i sola i dag, litt sur vind men ikke en sky på himmelen!! HERLIG!!
Kos deg, klem:)

Havfruen sa...

Takk for gode varme ord Bente:)

Er glad jeg har muligheten til å være her med tanke på nett og avis. Jeg får jo gjort det samme som hjem men i hytteomgivelser.
Solbrent etter dagen og nå er blåtimen her. speilblank fjord er vakkert å se på....
Klem til deg:)

Anne-Berit sa...

Den føneren hadde jeg trengt i morra,for da skal begge hundene bades.Syns jeg kjenner ryggen bare jeg tenker på det.Håper mesteparten av den løse pelsen faller av da,så vi slipper all røytinga.Skal til Kr.Sund i konfirmasjon til helga,og da er det jo artig å ha rene hunder med.Pelsen på Chanti ser svær ut ja,han er kjempefin.
Lille Nina er bare nydelig,ser ut som hun prater.Artige bilder,ikke rart bestemor er stolt av den lille tulla der.Ha det kos.Klem!