onsdag 22. april 2009

Miika CK og 3BH på NKK i Harstad

Miika var altså i Harstad, men ikke jeg. Min venninne Kristin fra Falkiaro Kennel i Kristiansund reiste dit sammen med flere andre venner og forbarmet seg over den lille rampegutten min. Hun skulle stille si ega tispe Queen, og ville stille Miika i samme slengen. De startet oppover torsdag midt på dagen, og kom igjen natt til mandag. Jeg kjørte og hentet Miika på Storås som ligger litt over en time herfra.

Det gikk veldig bra på utstillingen med begge hundene. Miika fikk ck og ble 3BH. Begge de som var foran han var Champion. Desverre var den som vant bare Finsk og Svensk Ch, så han stakk av med det store edle certet som de fleste “jakter” på:)). Men han var flott også. Jeg er uansett fornøyd når Miika klarte å hevde seg så godt på ei NKK utstilling. Queen fikk akkurat samme plassering som Miika. Hun fikk ck og ble 3BT. Så alt i alt må vi si at de gjorde en hederlig innsats, og vi er veldig fornøyde:))

IMG_0766 (1104 x 620)

Her er Kristin i Harstad og lufter hundene. Det er enda vinter der oppe i Nord ser det ut som:) Det  var faktisk kolonnekjøring  over Saltfjellet når de skulle sørover igjen. Alle bildene jeg legger ut der fra har jeg fått hos henne med tillatelse til å bruke dem på bloggen.

Harstadtur%20239 (992 x 660)

Det var ni hunder av fire forskjellige raser sammen i rorbua. Syv tisper og to hanner. Hanner er jo en gang slik at de vil gjerne vise seg litt for damene, og det gjør de helst med lukter (urin). Derfor måtte Miika ha på seg bleie når de var inne. Veldig søt hehe. Jeg har bestandig på hannene mine bleier når jeg overnatter eller er på besøk hos andre. Uansett best å være på den sikre siden.

nkk harstad 2009 056 (1117 x 794)

Miika og Queen før de skulle inn i ringen. En kan vel trygt si at de er noget avslappet til hele sirkuset, og bra er det:)) Mye bedre at de kan slappe av med mange hunder og folk rundt seg, enn at de har vært kjempe stresset.

nkk harstad 2009 059 (1078 x 678)

Her er Kristin i ringen med Miika. Hun var kjempe flink å stille han, og jeg må bare takke henne for at hun ville ha han med seg. Så, tusen takk og… du var flink flink flink flink….

4 kommentarer:

Kristin sa...

Det var bare koselig å ha han med seg. Så det er ikke noe å takke for. Må takke for all skryten da haha

Anne-Berit sa...

Må få gratulere både deg og Kristin med flotte resultater i Harstad.Høre de som var herfra sa det var et himla vær på heimturen.Vi reiser til Kristiansund på fredag,og vi må ha sommerdekk,for det er jo ikke lov med piggdekk lenger nedover der.Gruer som en hund,for vi kan jo få all slags vær på den turen på denne årstiden,det har vi ærfart før.
Jaja,vi får no bare ta sjansen og håpe på tørre snø og isfrie veier begge veiene.
Ha det bra.

Wenche Kildahl sa...

Heia Bente.
Og heia Miika! Skikkelig artig å hilse på han og Kristin i Harstad. han er no bra flott kar!!! Veldig maskulin ;-) Og Kristin hr også ei nydelig tibbefrøken i Queen! Grattis med resultatene. Er jo stolt over at begge mine frøkner kom ut med CK 1bt

Havfruen sa...

Grattis med CK. Og Kristin er sikkert flink til å stille..det er en kunst det også. Vet jeg hadde vært kjempestresset i en slik situasjon.
Blir det en boxergutt til på oss, skal han stilles. Må leie meg en Kristin jeg da iallefall:)

Her er det kommer ungdom på hytta og jeg har brukt 1 time på å roe ned 40 kg GAL boxer. Er det mulig..
Kos deg med go`bikkjene dine!
Klem til deg:)