søndag 27. januar 2013

Ny helg og valpeshow igjen 26 og 27 januar på Ler.

Litt smågal er en jo når en står opp kl 05:00 en lørdags morgen for å dra på valpeshow. Men det er jo greit å være litt gal av og til. I hvert fall er det opp, lufte og mate Tilde, lufte og mate Molly og prøve å få i valpene hennes litt mat :) Inn i bilen å kjøre av gårde rett før kl 7:00. Litt etter skjemaet som vanlig :) Vi hadde oppmøte i ringen kl 09:30, og vi var der i god tid. Som vanlig er det forsinkelser, så jeg fikk trent Tilde, og gjort henne vant med lokalet før det ble vår tur.
 
Tilde møtte en flott tibbegutt i ringen som ble BIM, og hun ble selv BIR. Tilde går veldig godt i ringen, men jeg ser jo at jeg har vært litt dårlig på å trene henne til å stå rolig på bordet og gulvet. Det er noe å ta tak i den kommende uken. Kjempefornøyd med kritikken hennes, og selvsagt kjempefornøyd med BIR hos dommer Kristin Hoff.
 
Det var ikke nok med BIR, for jaggu vant ikke Tilde gruppa også. Det er så mange flotte hunder i gruppe 9, så jeg var veldig overraska. Jeg er utrolig stolt og fornøyd over lille jenta mi. Et problem med å vinne gruppa denne dagen, er at da skal hun stille i BIS finalen... og den går ikke før dagen etter, søndagen. Skal, skal ikke....det er langt å kjøre bare for en BIS finale, som ikke regner med å klare å plassere meg i. Men så er det slik at Tilde ble BIG for 14 dager siden også, og da fikk jeg ikke anledning til å vente på BIS finalen. Veldig kjedelig å miste to, når en har klart å komme seg så langt...

...så ja, jeg kjørte innover til Ler søndagen også :) Og glad er jeg for det. Gode nydelige tibbejenta mi, klarte å hevde seg blant alle de fine hundene som hadde vunnet hver sin gruppe, og ble BIS 3. Jeg er utrolig stolt av henne, og så veldig takknemlig for at oppdretter Auður Valgeirsdóttir ville selge henne til meg.

Tibràar tinda Turquoise fra Island,ble altså BIR BIG og BIS 3 på Boxerklubbens utstilling på Ler 26-27 januar.
 
 

Ingen kommentarer: