tirsdag 22. juli 2014

Rosene er snillere mot meg enn jeg fortjener.

Jeg skal helt ærlig innrømme at rosene og hagen har vært forsømmet de siste årene. Ryggen har begynt å svikte en del, og hundene tar mer og mer til. Likevel så blomstrer rosene trofast år etter år. Denne klaserosen Allotria, har ikke vært beskjært eller gjødslet på veldig mange år, så jeg er overrasket at det kommer så fint.

Maiden Blush er en av yndlingsrosene mine, mye på grunn av lukten. Den står i et bed som skal fjernes, og er derfor ikke gjort noe som helst med på mange år. Jeg har planer om å flytte en del planter der fra, til et annet bed når det er ferdig. Jeg har bare ikke forventet at disse skulle overleve så godt, tross dårlig behandling fra meg :)

Celestial ligner veldig på Maiden Blush. Den står også i det bedet som skal fjernes. I tillegg er det tre-fire rosesorter i tillegg som har trosset vanskjøtsel fra meg, og fremdeles kommer godt og blomstrer fint.


Ingen kommentarer: