tirsdag 13. juli 2010

NKK Internasjonal utstilling på Leangen i Trondheim 4 juli 2010

Se så elegant Elin er i ringen. Her er det dommeren som vil se henne bevege seg frem og tilbake i ringen. Må studere for og bakbensbevegelser. Dette er første utstilling til Elin i Norge etter at hun kom til meg, og det gikk utrolig bra. Hun ble 3BTK, altså 3beste tispe av alle tibbene som stilte. Hun kom på den “litt sure” plassen bak det store attraktive certet, men vi er så klart fornøyd uansett.

nkk trondhjem 2010 100

Først inn i ringen var Miika, det er jo bestandig hannene som begynner. Her tar dommer Ingrid Borchorst fra Danmark et overblikk over han. Ringsekretæren står til høyre, en klar og tydelig kar med godt humør. Trivelig med slike også:)

nkk trondhjem 2010 114

Her står Miika sånn noenlunde oppstilt. Miika ble nr 4 i åpen klasse og fikk CK. Veldig god kritikk, og jeg er fornøyd med det. Det har vært en periode jeg ikke har vært noe flink å vise Miika, jeg har vært alt for stresset og nervøs. Nå har det heldigvis kommet seg, og vi koser oss begge i ringen:)

nkk trondhjem 2010 166

Her er det Elin som står oppstilt. Før henne var jeg inni ringen med Lona, men har ikke noen bilder der fra. Det er Kristin som har vært så snill og tatt bilder av oss, men hun var inne i ringen med Izzy samtidig som jeg var med henne. Lona gorde det også veldig bra, ble nummer 2 av unghundtispene og fikk CK.

nkk trondhjem 2010 164

Her styrer og ordner jeg på Elin så hun skal stå best mulig:) Foran er det Gørill med vakre Sirill. Elin ble nr 1 av tispene i åpen klasse og A-Tildas Sirill nr 2. Hun er forresten halvsøster til Miika.

nkk trondhjem 2010 225

Gunvor til høyre er oppdretter til alle disse vakre hundene, og Kaja er mor til dem. Vi stilte i avlsklassen og det var veldig artig. Det ble HP BIR og BIS3. Fra venstre er jeg med Lona, Tonje med Hanna, Rose med Espen og Rikke med Bella. I avlsklassen er det viktig at mor eller far skal ha preget avkommene, og det har Kaja gjort. Vi stilte også i oppdrettsklassen for Bergrabbe med Elin, Kaja, Abelone og Hanna, og der ble det BIR, som altså er best i rasen. gratulerer så masse Gunvor og Sigurd. veldig artig å få være med på dette.

Rose og Rikke med Espen og Bella

Rose med Espen og Rikke med Bella. Disse to ble veldig like i fargene. De er helsøsken til Lona og to nydelige Tibber.

023 (862 x 694)

Man skal kose seg og slappe av på utstilling også. Her er det Karstein og Sigurd som tar livet med ro. Vi hadde en veldig trivelig dag på Leangen i Trondheim, så takk til alle gode venner jeg tilbragte dagen med:)

Ingen kommentarer: