tirsdag 15. juli 2008

Utstilling i Vestnes 13 juli 2008

Søndag 13 juli bar det avgårde til Vestnes på utstilling. Det er temmelig langt å kjøre så jeg måtte starte før kl 07:00 om morgenen. Det tar ca 2 timer til Molde, og der måtte jeg ta fergen over til Vestnes. Den gikk kl. 09:00. Fergen tok sin tid, og jeg var ikke fremme i Vikebukt hvor utstillingen skulle være før nærmere halv elleve. Med andre ord, litt i seneste laget siden vi hadde oppmøte tid kl elleve. Jeg fikk litt dårlig tid til å forberede Chanti og Miika før de skulle inn i ringen. Det bar de litt preg av begge to, for jeg fikk de ikke til å gå og stå slik jeg ville. Miika ville helst bare "luffe" rundt i ringen, ingen driv i stegene der gitt. Men det gikk da bra og han fikk kjempe kritikk. Dette var det siste valpeshowet hans, og jeg tror nok han er moden til å gå over i de voksnes rekke nå. Han er godt utviklet for alderen, spørsmålet er vel bare hva jeg klarer å få han til å prestere i ringen. Jeg blir visst aldri ferdig lært når det gjelder handling. Men som de sier "øvelse gjør mester", så det blir vel en gang. Chanti var veldig lite samarbeidsvillig denne dagen. Jeg hadde ikke fått tid til å gå med han på forhånd i det hele tatt, så jeg fikk han ikke skikkelig til i ringen. Men utrolig nok gikk det veldig bra likevel, dommeren likte han tydeligvis så han fikk CK og ble 2 beste hannhund. Jeg var veldig fornøyd med resultatene. Nå må jeg jo bare si det, at jeg er fornøyd med begge guttene mine hele tiden uansett hvordan det går i ringen. De er to herlige skapninger som jeg er veldig glad i, og ikke ville byttet ut for alt i verden. Likevel, det er jo artig når det går bra da:-) Chanti gutten fikk CK og ble 2bhk. Miika ble 2 beste hannvalp. Mavibos Hilton som bor på kennel ZIK-ZAK ble BIR. Her er han sammen med Ingeborg. Miika ble 2bh. Miika og Hilton. Miika er stor gutt nå, ble 9 mnd 2 dager etter og er klar for junior. Hilton er bare liten ennå, 4 mnd og er på sitt første valpeshow. Hilton sin far Emil kommer fra samme kennel som Miika, Bergrabben Kennel. Mye fint som kommer der i fra.

Ingen kommentarer: